روز دختر مبارک

 روز دختر را دیر تبریک گفتم

این روز را به مای دیر و همه دختران وبلاگ نویس و وبلاگ خوان و وبلاگ دوست تبریک میگم با عشق

این شعر هم تقدیم به همه دختران مخصوصا مای بست دیر

روز دختر سخن از عشق ودل و مهر و صفاست

دل او عشق خداست

مهر در خانه قلبش باقی است

سخنش مهر و وفاست

زلبش  بوی خوش بوسه بیاد به مشام

که لبش باغ صفاست

  ز نگاهش به دلم فتنه بخیزد هر دم

نگهش عشوه گر و سحر وجفاست

تیغ ابرو و چو شمشیر نگاه تیزش

مژه اش معجزه خوب خداست

گرم آغوش و  چوبلبل   شاداب

نغمه اش  گاه سحر  وه چه بلاست

زلف  و خال ولب و حال و موی پر وسوسه دختر عشق

دار عشق و دام پر وسوسه  مهر و صفاست




چه کسی گفت

 چه کسی گفت محبت سخت است

یا که در عشق نیابی انجام

این سرانجام و نهایت باقی است

چه کسی گفت که نفرت باقی است

روزگاران سرد است و محبت دگر از مد افتاده

یا که کالای فریب و تزویر

دم هر حجره کنار بازار  به حراج ارزان است

چه کسی گفته که  سیاهی باقی است

یا که شب چتر فکنده  از ازل تا ابد بر من و تو

تابش مهر سحر نزدیک است و محبت باقی است

چه کسی گفته  که دل ها سرد است

دل من گرم زمهر تو  و دلها ز سیاهی خالی است

چشم بر مهر مبند ای گل من که شکفتن باقی است

بوسه بر عشق بزن ای دل من که طراوت باقی است

جام از دست من و بوسه ز لب ها بر گیر

که دل من ساقی است

روزهای خوش مهر

 این روزهای ناب را دریاب

این روزهای سبز ُ آبی ُ آسمانی

این روزهای شاد  شادابی چو خیزد

از صبح تا شب  ای برادر رنگ عشق گیرد

این روزها ی ناب را دریاب

رنگ سحر این روزها رنگی خدایی

هرگز نگوید من زبانم از جدایی

این روزها من خواب را  گفتم طلاقی

باید به بیداری بخیزم در جوانی

این روزها من عاشق رنگ سپیدم

از رنگ شب من سالهای پیش یک باره پریدم

امروز می دانم که هستم  عاشق عشق

امروز می دانم که مردم نی اسیرم

امروز قهرم با اسیری با جدایی

پیوسته ام با نور با مهر ی خدایی

 

چه شیرین است روز اول مهر

 صدای مهر آمد از دبستان

چو زنگ مدرسه زد پیر دستان

دوباره عشق روئید و محبت

حیاط مدرسه شد چون بهاران

صدای خنده شیرین کودک

نوازش داد  قلب پاک یاران

معلم چون قلم در دست او داد

مرا سوگند یاد آمد به قرآن

چه شیرین است روز اول مهر

مرا مستی دهد دنیای طفلان

خدایا ای  نخستین  اقراء از تو

نخشکان این درخت سبز ایمان