قلبی پر ز آه
صدایی گنگ در اعماق چاهم
شب و روزم شده هجران وعزلت
نه ماوایی نه کس داده پناهم
غذای سفره ام رنج و غم و آه
چو طفل مدرسه آغاز راهم
خدایا ای پناه بی پناهان
جدا از لطف تو من بی پناهم
صدایی گنگ در اعماق چاهم
شب و روزم شده هجران وعزلت
نه ماوایی نه کس داده پناهم
غذای سفره ام رنج و غم و آه
چو طفل مدرسه آغاز راهم
خدایا ای پناه بی پناهان
جدا از لطف تو من بی پناهم
هیچ مکن بر دل پیران جفا
گرچه به طنازی دل شهره ای
خنده مکن بر دل ریش از جفا
ساز مکن ساز جدایی ز پیر
سوی دل شیشه من سنگ پرانی چرا؟
طعنه مزن تلح مکن خنده خود را شبی
بر سر اعدام دلم شعر سرایی چرا؟
تشنگی بر لب من همچو نگین آبی
شکمم خالی
دهنم پر زدعا
من نگویم سخنی پوچ و گزاف
روزه دارم اینک
روزه از کبر و هوا
چه مبارک سحری ست
خواب را کرده حرام
چشم نازم امشب
به طواف آمده عشقم امروز
که ببوسد سحر پاک خدا
جرعه ای می نوشم
جرعه افطارم
جامی از عشق و صفا
گوش من
زمزمه نوش سخنی نیست بجز نغمه وصل
چشم من باز شده بر الف قامت یار
شکمم پر ز صفا
چه مبار ک روزی ست
سحر سبز دعا
رمضان بر همه دوستان عزیزان مبارک باد
این شعر تقدیم همه روزه داران حقیقی مخصوصا آنانی که بخاطر روزه داری از خواسته های خود می گذرند و به خواست او دل می بازند ![]()
« خبرگزار باید به مردمش راست بگوید ، و پراکندگی کار و افکار خود را جمع نماید، و ذهنش را آماده سازد.عالم ربانی حقایق را همچون شکافتن مهره برای شما شکافت ، و حقیقت را همچون کندن پوست درخت برای یافتن صمغ پوست کنده .
به وقت برپا شدن بیرق گمراهی باطل در محل خود جای گرفته ، و جهالت بر مرکبهایش سوار گشته ، و گروه ستمگر بزرگ فراوان گردد، و دعوت کننده حق کم شود ، و روزگار همچون وحشی گزنده حمله نماید ، و شتر باطل پس از سکوت عربده کشد و قوت گیرد ، وومردم بر معصیت پیمان برادری بندند ، و بر دین از هم دوری نمایند ، و بر دروغ با یکدیگر دوست شوند................................................. فسق عامل نسبت و عفت باعث شگفتی شود ، و اسلام را همچون پوستین وارونه پوشند.»
خطبه 106 نهج البلاغه بود که در آن امام علی (ع) از حوادث آینده خبر داده است.
////////////////////
امروز روز خبرنگار است .روزی که همیشه برای من معنی خاصی داشت( آخه دیگه نداره) . روز تجدید سوگند و تاکید بر متعهد بودن به صداقت، بی طرفی و ... دیگر ویژگی های یک خبرنگار.
اما امروز، یک خبرنگار می تواند به نظر برخی ها جاسوس باشد یا قلم به دست مزدور و ..... بیش از این نمی توانم بنویسم.هر چند به عنوان یک خبرنگار نمی توانم بگویم دیگه این جور نوشتن ها فایده ندارد. و یا این جور حرفها خطرناک است..... چه می گویم ... بگذرم هر چند گفتن خوب است و از تو گفتن بهتر .....
دلم تنگ شده برای روزهای خبرنگاری ام و روزهایی که در گرمای شدید و آفتاب تیز هیجان زده با بچه ها به دنبال« سوژه در حال فرار » ..... بی خیال.
روز خبرنگار مبارک